Tytuł Projektu: „Budowa drogi dla rowerów z Barlinka do Pełczyc - odcinek Pełczyce - granica gminy”
Nazwa Wnioskodawcy: GMINA PEŁCZYCE
Numer i nazwa Osi Priorytetowej: RPZP.02.00.00 Gospodarka niskoemisyjna
Numer i nazwa Działania RPZP.02.04.00: Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Kontraktów Samorządowych
Numer i nazwa Celu Tematycznego: Wspieranie przejścia na gospodarkę niskoemisyjną we wszystkich sektorach
Numer i nazwa Priorytetu Inwestycyjnego: Promowanie strategii niskoemisyjnych dla wszystkich rodzajów terytoriów, w szczególności dla obszarów miejskich, w tym wspieranie zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej i działań adaptacyjnych mających oddziaływanie łagodzące na zmiany klimatu
Cel szczegółowy RPO WZ 2014- 2020: Ograniczenie spadku liczby osób podróżujących komunikacją miejską
Zakres projektu: Podejmowana interwencja nakierowana jest na działania usprawniające komunikację publiczną w Gminie Pełczyce, tj. zmniejszenia zatorów i wprowadzenie ułatwień w zakresie korzystania z transportu publicznego
Krótki opis projektu: Projekt dotyczy budowy drogi dla rowerów łączącej Gminę Barlinek z centrum miasta w Pełczycach stanowiącą alternatywną trasę dojazdu do Pełczyc dla transportu indywidualnego. Planowana długość ścieżki rowerowej: 4,747 km. W ramach realizacji inwestycji przewiduje się następujące zadania: Opracowanie dokumentacji technicznej • Opracowanie studium wykonalności • Budowa drogi rowerowej w ciągu drogi powiatowej (km 0+137,40) • Budowa drogi w ciągu drogi wojewódzkiej (km 0+407,16) • Budowa drogi rowerowej po nasypie kolejowym (km 4+202,48) • Nadzór inwestorski • Tablice informacyjno-promocyjne • Działania informacyjno-promocyjne • Koszty pośrednie. Pomiędzy tymi odcinkami zmianie ulegnie organizacja ruchu, której zadaniem będzie ułatwienie poruszania i pierwszeństwo dla rowerzystów (również dzięki instalacji 2 sygnalizacji świetlnych z detektorem ruchu przy ul. B. Chrobrego). Projekt jest realizowany w ramach Kontraktu Samorządowego "Lider Pojezierza". Projekt znajduje się na liście projektów priorytetowych KS.
Całkowita wartość projektu: 3 029 272,71 zł
Dofinansowanie z UE: 2 574 881,79 zł
Celem głównym projektu jest stworzenie infrastruktury umożliwiającej korzystanie z alternatywnych środków transportu. Celem strategicznym projektu jest ograniczenie nadmiernego ruchu samochodowego będącego źródłem wysokiej emisji CO2-cel przyczyni się do ograniczenia emisji zanieczyszczeń i CO2, zatłoczenia i hałasu, a także integracji gałęzi transportowych. Stworzenie bezpiecznych rowerowych ciągów komunikacyjnych odizolowanych od ruchu samochodowego pozwoli poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego poprzez zmniejszenie liczby wypadków z udziałem pieszych i rowerzystów. Rowerzyści zamiast korzystać z chodników przeznaczonych do ruchu pieszych, piaszczystych poboczy oraz pasów ruchu jezdni uczęszczanych przez samochody osobowe i ciężarowe, będą mogli w większym komforcie bezpieczeństwa poruszać się po drodze rowerowej.
Cele szczegółowe dla przedmiotowego projektu: -Stworzenie bezpiecznych dla rowerzystów ciągów komunikacyjnych; -Utworzenie miejsc postojowych z parkingiem dla rowerów; -Stworzenie dogodnego połączenia z sąsiadującą Gminą, w szczególności w celu dojazdu do pracy i szkoły.
Planowane efekty:
Długość wspartej infrastruktury rowerowej - 4,74 km
Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 1 szt.
Ograniczenie emisji CO2 Mg/rok - 37,08